De ce ar face cineva un blog financiar cu puține știri?

Salut,

Sunt Răzvan Enache. Scriu despre Fintech și banking, sunt podcaster amator, fac copy și content marketing pentru startup-uri. Însă, în cea mai mare parte a timpului, cresc brandul Future Banking, una dintre puținele conferințe din România dedicate ecosistemului Fintech și inovațiilor din bankingul digital.

De 15 ani filtrez și informații, din știri, opinii, dezbateri TV și bineînțeles din social media. La început, când încă eram student, informația a avut miros de tuș proaspăt, iar căutatul în foaia caldă de ziar a unor cuvinte cheie a fost parte din “job description”.

Apoi, totul s-a mutat în online, iar cantitatea de informații a explodat. Zeci de surse, website-uri, sute de comunicate și oameni importanți pe care trebuia să îi urmăresc pe social media ca să nu “ratez” ceva.

Ca jurnalist (la început de agenție de presă, iar apoi la publicația online Wall-Street.ro), mi-am alimentat intenționat teama de a NU rata știri. Pe măsură ce FOMO (fear of missing out) era la cote mai ridicate, eu mă defineam ca un jurnalist mai eficient.

Dar am făcut o schimbare! După 14 ani de presă, am îmbrățișat JOMO (joy of missing out). Nu am mai deschis știrile la minut, nu am mai citit toate comunicatele și nu am mai fost instant la curent nici cu dezbaterile aprinse de pe Facebook. Am renunțat practic la zgomot.

Ce am pierdut?

La nivel personal, chiar nimic. Din contră, am avut mai mult timp pentru familie, lectură, gândit, jucat și scris. Așa a apărut un newsletter de Fintech în engleză și, iată, acum acest blog.

În business, îmi pot asuma (cu ușoară aroganță poate) că nu am pierdut prea mult. Invariabil, mutările care contau în Fintech și banking ajungeau la mine și fără să urmăresc obsesiv publicațiile concurente. Devenisem conștient că prea mult zgomot avea un efect pervers (cel puțin asupra mea). Analizam mai puțin, înțelegeam și mai puțin, iar claritatea informațiilor lăsa de dorit. 

Finbites devine acum un experiment pentru mine, prin care îmi pot dovedi că după atâția ani am dobândit o nouă abilitate, cea de a filtra mai bine informația financiară și de a discerne prin zgomot.

Un experiment că pot crea o imagine de ansamblu a pieței și pot analiza tredurile care contează. Se zice că, de multe ori, nu vedem pădurea de copaci.

Cred sincer că explozia de informație – “infoxication” sau „infobesity”, care sună și mai bine în engleză – ne determină să ratăm ceea ce contează și, ca în cazul unui miop, realitatea se conturează neclar din cauza zgomotului informațional.

Probabil că te întrebi deja ce vei găsi atunci pe Finbites?

Pentru început, îmi e mai ușor să îți spun ce nu vei găsi:

  • Nu vei găsi informații neprelucrate sau care nu au trecut prin filtrul propriu
  • Nu vei găsi conținut sponsorizat sau “sugerat” de parteneri
  • Nu vei găsi opinii care nu mă inspiră sau nu spun o poveste în care să cred

Vei citi însă reflecții, experiențe din business (în special de la interviuri, întâlniri cu lideri din Fintech și banking, de la conferințe sau din vânzări), experimente de copywriting, povești și lucruri pe care le învăț în fiecare zi despre branding și marketing.

Iar când vine vorba despre știrile de zi cu zi, dacă nu am găsit un sâmbure de unicitate sau ceva extra față de ce ai putea să citești oricum în comunicatul de presă, atunci nu va fi pe Finbites.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

De ce ar face cineva un blog financiar cu puține știri?

de Razvan Enache timp de citire: 3 min
0